Dagsorden:
- Intro til opgaven: Lerpanoramer/tableauer/miljøer- Teori: Intro til emne/tema – tænkningen
- Fælles drøftelse og udvikling i plenum: Brainstorm, udtænkning af ideer, emne/temaer.
- Fælles drøftelse af muligheder med emnet intro og igangsætning – temavinkler og gruppedannelse (4 i gruppen) med dramatiseringsøvelse og foto heraf med forlæg for lerfigurer.
- Praktisk arbejde med opgaven: menneskefigurer modelleres ud fra fælles vedtagne overskrift, indholdsramme, rammer og krav med bevidst anvendelse af udvalgte formsproglige virkemidler: dynamisk/statisk.
I sidste lektion, blev det på klassen besluttet, at vores lerpanoramer skulle omhandle de 7 dødssynder.
I min gruppe, fik vi synden: misundelse. Vi besluttede os for, at lave en fattig mand, hvis lommer vender ud ad, for at vise at han er fattig. Hertil lavede vi også en rig mand i jakkesæt, og en dulle med plastik bryster, for at vise kontrasten mellem rig og fattig.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar